maanantai 22. kesäkuuta 2026

Mansikoiden aika - it is strawberry time

Nyt heti juhannukselta mansikkakausi käänsi niin sanotusti ison rattaan päälle, eli nyt on aika herkutella ja säilöä mansikoita. Tällä hetkellä avomailla pääsee poimimaan Polka-, Sonata- ja Jenkka-lajikkeita, joiden marjat aurinko on kypsyttänyt herkullisen makeiksi. Poiminta on tällä hetkellä helppoa - toki poiminnan helppoudessa ja nopeudessa auttaa myös kokemus mansikan poiminnasta.

Itsepoiminta avataan tällä hetkellä aamuisin klo 9, ja pellolle pääsee niin kauan kun kerättävää riittää. Kun päivän sato on kerätty, poiminta päättyy eikä itsepoiminta-alueelle enää pääse.

Tilamyymälä-gelateria Puimasuuli on avoinna päivittäin. Arkipäivinä, maanantaista perjantaihin se on avoinna klo 9-19, lauantaisin klo 9-17 ja sunnuntaisin klo 10-18. Tilamyymälässämme on myynnissä mansikoiden lisäksi myynnissä mm. vadelmia, perunaa, sipulia ja valkosipulia sekä muita tuotteita.

=======================================================================

The strawberry season is very good right now. The pick-your-own is open. We open pick-your-own 9 am and let people go to the field as long as there is something to pick. When the ripen berries are picked, the pick-your-own is closed, and there is no entry to the pick-your-own area.

Our farmshop-gelateria Puimasuuli is open daily: Mon-Fri 9am-7pm, Sat 9am-5pm and Sun 10am-6pm. We do have ready-picked strawberries for sale, but also there is available raspberries, potatoes, onions, garlic etc. Welcome!

Ei kommentteja: